Dieta bogata in fibre combate bolile Dietele bogate în fibre reduc riscul morții cauzate de boli cardiovasculare, infecțioase sau respiratorii. Descoperirea este bazată pe un studiu al Institutului Național al Sănătății în colaborare cu Asociația Americană a Pensionarilor
Acest studiu s-a întins pe o perioadă de 9 ani, timp în care oamenii de știință au adunat date de la aproape 400.000 de oameni cu vârstele cuprinse între 50 și 71 de ani. Persoanele care au consumat cereale integrale, fructe și legume prezintă un risc cu 22% mai mic să contracteze bolile comune vârstei lor.
"Rezultatele studiului sugerează că fibrele ar fi extins beneficiile aduse sănătății mai mult decât se știa deja", a spus Frank Hu, care studiază nutriția la Facultatea de Sănătate Publică a Harvard și a scris un editorial ce a însoțit studiul. Acesta a spus că studiul trebuie continuat, în ciuda rezultatelor bune deja descoperite. |